Milleks ettevõttele virtuaaltuur?

Milleks ettevõttele virtuaaltuur? 

Kas mäletad, kui Facebook oli “lihtsalt üks moehullus”?
Usu või mitte, aga nõnda arvasid sotsiaalmeedia algusaastatel paljud.
Täna ei suuda enamik meist olla päevagi ilma Facebooki külastamata ja lisaks inimestele on sotsiaalmeediast sõltuvuses ka ettevõtted.

Tutvustame teile uut “moehullust”, milleks on virtuaaltuur.

360-kraadi piltidest kokku pandud “kõnni ise ringi” tuuride populaarsus suureneb iga päevaga ning taolised lahendused on saamas hotellide, restoranide, baaride ja pulmakohtade seas kõige nõutumaks enese turundamise ja tutvustamise vormiks internetis.
On tõenäoline, et peagi peab iga füüsilise asukohaga ettevõte vajalikuks omada oma kodulehel virtuaaltuuri.

Miks muutuvad virtuaaltuurid nii oluliseks? Kas Sinu ettevõte seda vajab?
Mida pakub virtuaaltuur sellist, mida tavalised fotod enam ei paku?

Vastuse saamiseks loe edasi.

Mis on virtuaaltuur?

Lihtsalt öeldes on virtuaaltuur – virtuaalset ringvaadet loov 360-kraadiste fotode seeria, mille puhul on vaatajal tunne, et ta on justkui ise hoones sees. Lisaks saab vaataja hiireklikiga või klaviatuuri nooltega tuuris hõlpsasti ringi liikuda.

360 kraadi virtuaaltuur

Milleks virtuaaltuur?

67% interneti kasutajatest väljendasid küsitluses soovi näha rohkem virtuaaltuure.
Seega ootavad veebilehe külastajad virtuaaltuuride olemasolu.
Kliendid, kes on saanud hotelliga varasemalt virtuaaltuuri kaudu tutvuda, broneerivad toa  kaks korda tõenäolisemalt kui muidu.

Miks? Vastus peitub 21. sajandi sotsiaalmeedia ajastus.
Kliendid tahavad ettevõtetega suhelda, detailidesse süübida ja üllatuda!
Tavafotod – ükskõik kui head, lihtsalt ei anna tegelikku ülevaadet ja ruumis olemise tunnet edasi.

Üritustele, restoranidele ja hotellidele on ruumide virtuaaltuur täiendav müügimees meeskonnas, kes töötab 24 tundi ööpäevas ja 7 päeva nädalas, ei võta kunagi vaba päeva ja kellele ei pea maksma!

Kui palju virtuaaltuur maksab?

Kindlasti on virtuaaltuurid palju taskukohasemad, kui arvatakse.
Üldist “standardset” hinnakujundust ei eksisteeri ja virtuaaltuuride pakkujate hinnad on erinevad.
Kõige mõistlikum on endale selgeks teha, mille eest ja miks tasu võetakse.

Uuri kindlasti: 

  • Mis tasus sisaldub?
  • Kas on lisakulusid?
  • Kas sõidukulud on hinna sees?
  • Kas tuuri saab vaadata ka virtuaalreaalsusprillidega ja kas see sisaldub hinnas?
  • Kas muudatusi saab teha?
  • Mis juhtub kui te oma virtuaaltuuriga rahul pole?
  • Mida ütlevad senised kliendid?

Seejärel peaksid hindama pakkuja töökvaliteeti.
Veendu, et võrdled erinevaid lahendusi ja vaatad tehtud töid.

Milline on virtuaaltuuri investeeringutasuvus (ROI)?

Hotellikett Radisson tellis oma hotellidele virtuaaltuuride produktiivsuse uuringu, millest selgus:

  • Investeeringutasuvus (hotelli kohta) = vähem kui 4 nädalat
  • Virtuaaltuuridega hotellide interneti-müügitulu tõusis 135%, mis on kuni 6200 eurot hotelli kohta kuus võrreldes nendega, millel virtuaaltuur puudus.
  • Keskmiselt 2000 vaatamist kuus

Samuti tasub välja tuua, et virtuaaltuuri saab kasutada aastaid, seega on selle tasuvus võrreldes teiste turunduslahendustega äärmiselt hea.

Kas virtuaaltuurile saab lisada teavet ja veebisaitide linke?

Vastus on lihtne – saab küll!

Matterport tehnoloogia abil loodud virtuaaltuuride puhul on see kindlasti võimalik – tegevuskohas on võimalik lisada piiramatult teavet ja linke – infonuppude abil. Need on suurepärased olulise info, eripakkumise või isegi uue menüü esitlemisel.

Kasuliku teabe lisamine virtuaaltuuri on hea viis külastajaid kauem koduleheküljel hoida, mis omakorda suurendab ka teie hinnangut Google’i algoritmide silmis ja toob lehele veelgi rohkem külastajaid.

Google Street View virtuaaltuur

Kuidas virtuaaltuuri veebilehele lisada?

Igal virtuaaltuuri pakkuja esitab teile valmis tuuri erineval viisil, kuid üldiselt ei ole valmis lahenduse jagamine koduleheküljel ja sotsiaalmeedias raskem, kui YouTube video puhul.
Mõned virtuaaltuuride pakkujad majutavad virtuaaltuure oma serverites. See muudab tuuri lisamise ettevõtte veebilehele väga lihtsaks ja arusaadavaks isegi väheste nutiteadmistega inimestele.

Mõned virtuaaltuuride pakkujad pakuvad ka klikitavat linki (URL-i), mida saab sotsiaalmeedias ja e-turunduses (näiteks infolehtedes) mugavalt kasutada.

Kas kõiki virtuaaltuure saab virtuaalreaalsuse peakomplektiga kasutada?

Mõned virtuaaltuurid on VR-peakomplektiga ühilduvad.
See tähendab, et teie kliendid saavad virtuaaltuure kogeda Google Cardboard’i, Samsung Gear VR või mõne muu sarnasega seadmega.
Sellise seadmega on võimalik pead liigutades ringi vaadata ja ruumist ruumi liikuda.

Kui te pole VR-peakomplektiga tuuri kogenud, siis tehke seda kindlasti!
See on nagu teleportatsioon, mis viib Su kilomeetrite kaugusel olevatesse ruumidesse (mõnel juhul teise maailma otsa), ja see tundub nii, nagu oleksid ise kohal!

Kokkuvõte

Virtuaaltuur on väärtuslik tööriist ettevõtte turunduses.
Hästi tehtud virtuaaltuur peab vastu ajahambale ja täiustab teie kodulehe külastajate kogemust, suurendades müüki ning julgustades korduskülastusi.

Kas teie ettevõte vajab virtuaaltuuri?

Viimased blogipostitused

Kuidas aitasime VMT tehaseid virtuaaltuuriga?

KUIDAS KODULEHT 10 MINUTIGA USALDUSVÄÄRSEKS MUUTA?

Milleks ettevõttele virtuaaltuur? 

Kas mäletad, kui Facebook oli “lihtsalt üks moehullus”?
Usu või mitte, aga nõnda arvasid sotsiaalmeedia algusaastatel paljud.
Täna ei suuda enamik meist olla päevagi ilma Facebooki külastamata ja lisaks inimestele on sotsiaalmeediast sõltuvuses ka ettevõtted.

Tutvustame teile uut “moehullust”, milleks on virtuaaltuur.

360-kraadi piltidest kokku pandud “kõnni ise ringi” tuuride populaarsus suureneb iga päevaga ning taolised lahendused on saamas hotellide, restoranide, baaride ja pulmakohtade seas kõige nõutumaks enese turundamise ja tutvustamise vormiks internetis.
On tõenäoline, et peagi peab iga füüsilise asukohaga ettevõte vajalikuks omada oma kodulehel virtuaaltuuri.

Miks muutuvad virtuaaltuurid nii oluliseks? Kas Sinu ettevõte seda vajab?
Mida pakub virtuaaltuur sellist, mida tavalised fotod enam ei paku?

Vastuse saamiseks loe edasi.

Mis on virtuaaltuur?

Lihtsalt öeldes on virtuaaltuur – virtuaalset ringvaadet loov 360-kraadiste fotode seeria, mille puhul on vaatajal tunne, et ta on justkui ise hoones sees. Lisaks saab vaataja hiireklikiga või klaviatuuri nooltega tuuris hõlpsasti ringi liikuda.

Milleks virtuaaltuur?

67% interneti kasutajatest väljendasid küsitluses soovi näha rohkem virtuaaltuure.
Seega ootavad veebilehe külastajad virtuaaltuuride olemasolu.
Kliendid, kes on saanud hotelliga varasemalt virtuaaltuuri kaudu tutvuda, broneerivad toa  kaks korda tõenäolisemalt kui muidu.

Miks? Vastus peitub 21. sajandi sotsiaalmeedia ajastus.
Kliendid tahavad ettevõtetega suhelda, detailidesse süübida ja üllatuda!
Tavafotod – ükskõik kui head, lihtsalt ei anna tegelikku ülevaadet ja ruumis olemise tunnet edasi.

Üritustele, restoranidele ja hotellidele on ruumide virtuaaltuur täiendav müügimees meeskonnas, kes töötab 24 tundi ööpäevas ja 7 päeva nädalas, ei võta kunagi vaba päeva ja kellele ei pea maksma!

Kui palju virtuaaltuur maksab?

Kindlasti on virtuaaltuurid palju taskukohasemad, kui arvatakse.
Üldist “standardset” hinnakujundust ei eksisteeri ja virtuaaltuuride pakkujate hinnad on erinevad.
Kõige mõistlikum on endale selgeks teha, mille eest ja miks tasu võetakse.

Uuri kindlasti: 

  • Mis tasus sisaldub?
  • Kas on lisakulusid?
  • Kas sõidukulud on hinna sees?
  • Kas tuuri saab vaadata ka virtuaalreaalsusprillidega ja kas see sisaldub hinnas?
  • Kas muudatusi saab teha?
  • Mis juhtub kui te oma virtuaaltuuriga rahul pole?
  • Mida ütlevad senised kliendid?

Seejärel peaksid hindama pakkuja töökvaliteeti.
Veendu, et võrdled erinevaid lahendusi ja vaatad tehtud töid.

Milline on virtuaaltuuri investeeringutasuvus (ROI)?

Hotellikett Radisson tellis oma hotellidele virtuaaltuuride produktiivsuse uuringu, millest selgus:

  • Investeeringutasuvus (hotelli kohta) = vähem kui 4 nädalat
  • Virtuaaltuuridega hotellide interneti-müügitulu tõusis 135%, mis on kuni 6200 eurot hotelli kohta kuus võrreldes nendega, millel virtuaaltuur puudus.
  • Keskmiselt 2000 vaatamist kuus

Samuti tasub välja tuua, et virtuaaltuuri saab kasutada aastaid, seega on selle tasuvus võrreldes teiste turunduslahendustega äärmiselt hea.

Kas virtuaaltuurile saab lisada teavet ja veebisaitide linke?

Vastus on lihtne – saab küll!

Matterport tehnoloogia abil loodud virtuaaltuuride puhul on see kindlasti võimalik – tegevuskohas on võimalik lisada piiramatult teavet ja linke – infonuppude abil. Need on suurepärased olulise info, eripakkumise või isegi uue menüü esitlemisel.

Kasuliku teabe lisamine virtuaaltuuri on hea viis külastajaid kauem koduleheküljel hoida, mis omakorda suurendab ka teie hinnangut Google’i algoritmide silmis ja toob lehele veelgi rohkem külastajaid.

Kuidas virtuaaltuuri veebilehele lisada?

Igal virtuaaltuuri pakkuja esitab teile valmis tuuri erineval viisil, kuid üldiselt ei ole valmis lahenduse jagamine koduleheküljel ja sotsiaalmeedias raskem, kui YouTube video puhul.
Mõned virtuaaltuuride pakkujad majutavad virtuaaltuure oma serverites. See muudab tuuri lisamise ettevõtte veebilehele väga lihtsaks ja arusaadavaks isegi väheste nutiteadmistega inimestele.

Mõned virtuaaltuuride pakkujad pakuvad ka klikitavat linki (URL-i), mida saab sotsiaalmeedias ja e-turunduses (näiteks infolehtedes) mugavalt kasutada.

Kas kõiki virtuaaltuure saab virtuaalreaalsuse peakomplektiga kasutada?

Mõned virtuaaltuurid on VR-peakomplektiga ühilduvad.
See tähendab, et teie kliendid saavad virtuaaltuure kogeda Google Cardboard’i, Samsung Gear VR või mõne muu sarnasega seadmega.
Sellise seadmega on võimalik pead liigutades ringi vaadata ja ruumist ruumi liikuda.

Kui te pole VR-peakomplektiga tuuri kogenud, siis tehke seda kindlasti!
See on nagu teleportatsioon, mis viib Su kilomeetrite kaugusel olevatesse ruumidesse (mõnel juhul teise maailma otsa), ja see tundub nii, nagu oleksid ise kohal!

Kokkuvõte

Virtuaaltuur on väärtuslik tööriist ettevõtte turunduses.
Hästi tehtud virtuaaltuur peab vastu ajahambale ja täiustab teie kodulehe külastajate kogemust, suurendades müüki ning julgustades korduskülastusi.

Kas teie ettevõte vajab virtuaaltuuri?

Viimased blogipostitused

Kuidas aitasime VMT tehaseid virtuaaltuuriga?

KUIDAS KODULEHT 10 MINUTIGA USALDUSVÄÄRSEKS MUUTA?

Tõstame Sinu ettevõtte usaldusväärsust!

Interaktiivsed ja kaasahaaravad 360-kraadi virtuaalsed ettevõtte tutvustused, mis annavad kliendile ettekujutuse Sinu ettevõtte tegevusest ja võimekusest.

Tõstame Sinu ettevõtte usaldusväärsust!

Interaktiivsed ja kaasahaaravad 360-kraadi virtuaalsed ettevõtte tutvustused, mis annavad kliendile ettekujutuse Sinu ettevõtte tegevusest ja võimekusest.

Madis Kirsman

digistrateeg
+372 555 94 125
madis@avar.ee

Noored mehed tahavad maailma muuta

Pärast gümnaasiumi lõpetamist otsustasid kaks turundustaustaga noormeest, et asuvad oma pikalt praetud ideed lõpuks ellu viima. Nii võtsid Johannes ja Madis laenu ning tellisid USA-st start-up ettevõtte Matterport’i käest kaamera, mida kasutavad virtuaaltuuride tegemiseks veel tänagi. Eesmärk oli algusest peale olla ja tegutseda oma teenusega seal, kus saab pakkuda maksimaalselt väärtust.

Loe meie lugu

Kõik algas Steve Jobs’ist

Apple’i asutaja on öelnud: “Jalgratas tegi inimesest maailma kõige efektiivsema olendi ning personaalne arvuti on nagu jalgratas meie mõistusele!”
Nii soovib ka AVAR –  Ambitious Virtual and Augmented Reality pühenduda sellele, et uued kasutusse võetud tehnoloogiad virtuaal- ja liitreaalsus, oleksid inimesele tööriistadeks ning neisse toodetaks sisu, mis on inimesele päriselt kasulik, hariduslik, õpetlik või toimib tööriistana, mis muudab inimese elu efektiivsemaks, paremaks ja hoiab nende aega kokku.

Kinnisvaraturg vedas alt

8 kuud proovisime luua sidet kinnisvaraturuga. Vestlesime üle saja erineva maakleriga ning pidasime läbirääkimisi mitmete kinnisvaraettevõtetega. Tulemused ei olnud meie jaoks rahuldavad ning me ei tundnud, et loome reaalset väärtust. Maaklerid tundusid ilma meieta hästi hakkama saavat ning suure tõenäosusega läks kinnisvaraturul ilma meietagi sel ajal päris hästi. Saime aru, et meie ideaalne klient asub mujal ning peagi tegime oma esimese lahenduse tööstusettevõttele.

Palju vigu ja raske töö on toonud teadmised

Oma ligi nelja aastase teekonnaga digimaailma avarustes oleme teinud tuhandeid vigu ning alla andmata oleme alati edasi sammunud, ka siis kui sajatunnised töönädalad ei toonud ühtki senti tulu. Oleme saanud aru, et elu toimib üldiselt 80:20 printsiibi järgi ja vaid 20% meie tegevustest on need, mis toovad saadud tulemuse, ehk 80% tulu. Oma teadmiste ja oskustega oleme nüüdseks aidanud kümnetel ettevõtetel digimaailmas silma paista ja klientidele atraktiivsemad olla.

Avar Agentuuri filosoofia

Kiirelt muutuvas maailmas ei võidagi enam eelkõige see inimene, kes muutustega kaasas käib. Tema lihtsalt püsib pinnal. Võidab aga see, kes muutustest veel sammu võrra eespool suudab käia.

Pin It on Pinterest

Share This