Mis on virtuaalmaailm?

}

2 minuti lugemine

madis kirsman

Virtuaalmaailma mõiste on üpris lai. Ka nimetusi on mitmeid. Üks levinuimaid neist digitaalne maailm ehk digimaailm. 

Kõige üldisemalt öeldes on virtuaalmaailm arvutipõhine simuleeritud maailm. See keskkond on loodud inimeste poolt, võimaldades seda kaudu üksteisega suhelda.

Üks lihtsamaid näiteid siinkohal on jututoad, kus igaüks saab luua endale virtuaalse mina. Selleks tuleb valida endale meelepärane nimi, tihtipeale lisaks ka vanus, sugu ja mitmed muud tunnused, mis ei pruugi tegelikult üldse kokku langeda inimese nii öelda päris identiteediga.

Teine levinum kasutusala on arvutimängud. Ka siin tuleb valida endale kasutaja või karakter (avatar). See võib olla nii inimese, looma kui ka fiktsionaalse tegelase kujuga. Seejärel on võimalus oma avatari juhtida, kontrollides tema liigutusi klaviatuuri, arvutihiire või mõne muu
spetsiaalselt selleks loodud vahendi abil.

Millised on virtuaalmaailma loomise seadmed?

Kõige tuntumad ja kättesaadavamad vahendid virtuaalmaailma tajumiseks on virtuaalmaailma prillid.

Virtuaalmaailma prillid

Need on ühtlasi ka kõige kasutatavamad virtuaalmaailma loomise seadmed kodustes tingimustes. Ühest küljest räägib nende kasuks kasutamise lihtsus. Teisalt aga mõistlik hinnaklass, mis algab juba paarikümnest eurost. Hinna ülemine piir võib ulatud muidugi tuhandetesse, kui nende puhul on tegemist tunduvalt võimekamate ning elulähedasemat kogemust pakkuvate prillidega.

Millised on virtuaalmaailma tunnused?

Virtuaalmaailma tunnused on tihedalt seotud selle keskkonna võimekusega. Nii võib tunnusteks pidada vaatajale loodud võimalust olla pildi / video sees, tunda end selle osana ja võimalus pilti mõjutada. Tehnilise poole pealt aga animeeritud pildi või digitaliseeritud videoülesvõtte olemasolu ning stereoskoopiline pilt.

Millised on virtuaalmaailma plussid?

Virtuaalmaailm pakub palju positiivset. Kaks suuremat valdkonda on õppimine ja sotsiaalsed suhted.

Õppimine – virtuaalmaailm pakub võimalust proovida ja simuleerida reaalseid olukordi. Sedasi on näiteks võimalus õppida ilma, et seaksid ohtu oma tervise või vara. Olgu siin näitena toodud kasvõi lennu- ja autosõidu simulaatorid.

Sotsiaalsed suhted – jututoad ja sotsiaalvõrgustikud võivad aidata suurendada sotsiaalsust. Samuti pakuvad nad varasemast mitmekülgsemat kommunikatsiooni võimalust. Lihtsustub suhete ja kontaktide säilitamine ka nendega, kellega igapäevaselt muidu kokku puutuda ei oleks võimalik.

Millised virtuaalmaailma ohud?

Nii nagu päris maailm, ei ole ka virtuaalmaailm ohtudest vaba. Olgu siinkohal välja toodud vaid identiteedi vargus, eneseväärikuse lüüa saamine või ka rahast ilma jäämine. Kõik see tuleneb aga asjaolust, et virtuaalmaailm võimaldab selles osalejale luua endale identiteet, mis ei vasta tegelikkusele. Kahjuks teisel pool arvutiekraani istuval inimesel on väga raske kindlaks teha, kellega ta suhtleb. Seetõttu tuleb hoolikalt kaalutleda enne, kui uuele tuttavale tundlikke isikuandmeid või pilte jagad.

Meeles tuleb pidada, et kõik, mida kord internetti üles paned, see sinna ka jääb. Seega ära tee netikeskkonnas midagi sellist, mida sa tavaelus ei teeks.

Teine suur valdkond on internetisõltuvus. Virtuaalmaailm ja selle kaasahaarav olemus tekitab üsna kergelt selles viibimisel ajataju kaotust. Samuti pidevat soovi üha uuesti ja uuesti sellesse maailma sukelduda.

Milline on virtuaalmaailma tulevik?

Virtuaalmaailm on tänasel päeval loodud eelkõige meelelahutuseks, sotsiaalseks suhtluseks ning õppe- ja treeningu eesmärgil. Milline on aga selle tulevik? Seda saab ainult ennustada. Kuid tõenäoliselt ei ole midagi erilist selles, kui aastate pärast istud „kõrvuti“ tegelikult mitmeid tuhandeid kilomeetreid eemal viibiva sõbraga, kes on projitseeritud läbi liitreaalsusprillide hologrammina sinu nägemisvälja. Või enne uue mööbli soetamist laadid selle kujutise alla ning „paigutad“ prillide vahendusel selle oma elutuppa, et veenduda selle sobivuses.

Madis Kirsman

Tegevjuht
+372 555 94 125
madis@avar.ee

Noored mehed tahavad maailma muuta

Pärast gümnaasiumi lõpetamist otsustasid kaks turundustaustaga noormeest, et asuvad oma pikalt praetud ideed lõpuks ellu viima. Nii võtsid Johannes ja Madis laenu ning tellisid USA-st start-up ettevõtte Matterport’i käest kaamera, mida kasutavad virtuaaltuuride tegemiseks veel tänagi. Eesmärk oli algusest peale olla ja tegutseda oma teenusega seal, kus saab pakkuda maksimaalselt väärtust, luues sisu virtuaalreaalsusesse.

Loe meie lugu

Kõik algas Steve Jobs’ist

Apple’i asutaja on öelnud: “Jalgratas tegi inimesest maailma kõige efektiivsema olendi ning personaalne arvuti on nagu jalgratas meie mõistusele!”
Nii soovib ka AVAR –  Ambitious Virtual and Augmented Reality pühenduda sellele, et uued kasutusse võetud tehnoloogiad virtuaal- ja liitreaalsus, oleksid inimesele tööriistadeks ning neisse toodetaks sisu, mis on inimesele päriselt kasulik, hariduslik, õpetlik või toimib tööriistana, mis muudab inimese elu efektiivsemaks, paremaks ja hoiab nende aega kokku.

Alustasime kinnisvarast

Vestlesime üle saja erineva maakleriga ning pidasime läbirääkimisi mitmete kinnisvaraettevõtetega. Esialgu oli küll raske, aga peagi saime mõned diilid ja kokkulepped lukku. Tänaseks oleme teinud sadu virtuaaltuure erinevatest objektidest üle Eesti. Peagi saime aru, et meid vajatakse ka mujal ning mõni aeg hiljem olime teinud tuuri kliinikust, puhkekeskusest, poest, hotellist, muuseumist, tehasest, mõisast ja koguni tervest Viljandi linnast!

Palju vigu ja raske töö on toonud teadmised

Oma ligi nelja aastase teekonnaga digimaailma avarustes oleme teinud tuhandeid vigu ning alla andmata oleme alati edasi sammunud, ka siis kui sajatunnised töönädalad ei toonud ühtki senti tulu. Oleme saanud aru, et elu toimib üldiselt 80:20 printsiibi järgi ja vaid 20% meie tegevustest on need, mis toovad saadud tulemuse, ehk 80% tulu. Oma teadmiste ja oskustega oleme nüüdseks aidanud kümnetel ettevõtetel digimaailmas silma paista ja klientidele atraktiivsemad olla.

Avar Agentuuri filosoofia

Kiirelt muutuvas maailmas ei võidagi enam eelkõige see inimene, kes muutustega kaasas käib. Tema lihtsalt püsib pinnal. Võidab aga see, kes muutustest veel sammu võrra eespool suudab käia.

Avar Agentuur OÜ tegevust on toetatud Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest 360-kraadi VR videoproduktsiooni teenuse arendamiseks.