Mis on virtuaalreaalsus?
Aga liitreaalsus?

}

3 minuti lugemine

BRIT MESIPUU

VR, või virtuaalne reaalsus, on vaid lühikese aja jooksul saanud hoopis laiema tähenduse, kui seda oli esialgne teaduslik fiktsioon.
Tänapäeval leiab seda üha enam ka tavapärastesse tarbimisseadmetesse kanda kinnitamas.

Nüüd, kui VR-tehnoloogia on kõikjal, võib teil tekkida küsimusi, et mis on virtuaalreaalsus, milline on virtuaalreaalsuse tulevik, mis on liitreaalsus, kui ulatuslik on virtuaalreaalsuse kasutamine Eestis ja mitmed teised põnevad mõtted.
Just neile, ja paljudele teistele, küsimustele praegu üheskoos vastuseid otsima hakkamegi.

Virtuaalreaalsuse mõiste – mis asi on VR?

Virtuaalreaalsus (inglise keeles Virtual Reality, lühend VR) loob stimuleeritud keskkondi, kasutades selleks riist- ja tarkvaralisi vahendeid. Virtuaalreaalsus on tuntud ka teiste nimetuste järgi.
Nii võid kohata termineid nagu virtuaalne reaalsus, libategelikkus, virtuaalne tegelikkus, tehistõelisus, tehistegelikkus ja paljud teised.

Kõige lihtsam on seda seletada ehk läbi (ulme)filmide, kus näidatakse, kuidas inimesed ajas rändavad.
Virtuaalreaalsuse seadmed võimaldavad sul ära petta oma meeli ja panna end tundma, nagu viibiksid kusagil mujal.

Mis on liitreaalsus?

Liitreaalsus ehk rikastatud reaalsus (inglise keeles Augmented reality, lühend AR) on kombinatsioon reaalsest ja virtuaalsest keskkonnast. Seega, kui virtuaalreaalsus on tervenisti loodud arvutitehnika abil, siis liitreaalsusel on elemente ka päris maailmast. Näiteks viibid keskkonnas, kuhu on lisatud asju, mida seal tegelikult füüsilisel kujul olemas ei ole.

Virtuaalreaalsus vs. liitreaalsus

Lühidalt tuues veel võrdlusena siis liitreaalsuse puhul liidetakse reaalsele maailmale virtuaalseid
objekte, virtuaalreaalsus genereerib aga täiesti uue maailma.

Millised on virtuaalreaalsuse seadmed?

Virtuaalreaalsuse tajumiseks elementaarselt vajalikud vahendid on prillid ja peaseadmed. Sõltuvalt soovitavast kogemusest lisanduvad sinna ka puldid, andmekindad, spetsiaalsed mütsid ja muu vajalik tehnika, mis pakuvad kasutajale võimalust seda maailma maksimaalselt tajuda.

Virtuaalreaalsuse prillid

Kõige tuntumad vahendid tehistõelisuse tajumiseks on loomulikult virtuaalreaalsuse prillid. Need on ühtlasi ka kõige kasutatavamad ja kättesaadavamad tavatarbijale kodustes tingimustes. Hinnaklassid algavad paarikümnest eurost ulatudes suisa tuhandetesse. Loomulikult on viimaste puhul siis tegemist kordades võimekamate ning ehedamat kogemust
pakkuvate prillidega.

Millised on virtuaalreaalsuse kasutamise võimalused?

Enim rakendust leiab virtuaalreaalsuse kasutamine mängude maailmas. Selle suurusjärk jääb suisa veerandi ringi. Kuid tegelikult on kasutamise võimalused võrratult palju laiemad. Nii võib, ja võiks veelgi enam, leida virtuaalreaalsuse rakendamist õppetöös, meditsiini ja kosmose valdkonnas, arhitektuuris ja sõjaväes.
Kuid miks mitte ka igapäevaelus valides mugavalt omale reisimiseks sobivat majutust vaadates kohalikku eluolu läbi virtuaalsete prillide. Samuti uue kodu otsingul. Meil kõigil on ööpäevas 24 tundi, seega kodus arvuti taga loetud minutitega mitmeid kortereid „külastades“ hoiab kindlasti olulisel määral aega kokku.

Virtuaalreaalsuse kasutus Eestis

Ka Eestis on virtuaalreaalsus kasutusele võetud kaugelt enamates kohtades, kui vaid VR mängutubades. Nii võib leida selle tehnika kasutamist Tallinna Ettevõtlusameti poolt Tallinna tutvustamisel. Samuti erinevates õppeasutustes, et pakkuda õpilastele reaalse eluga sarnaseid olukordi. Üha populaarsemaks muutub ka ettevõtete endi ja nende tootevaliku tutvustused.

Kokkuvõtteks

Laenates klassikute väljendit – virtuaalreaalsus on tulnud, et jääda! Virtuaalreaalsus ei ole enam midagi uut. Seega leiab üha rohkem kasutamist ka igapäeva olukordades.
Nii on praegu just õige aeg selle maailmaga tutvust teha ja hakata piire kompama. Eraisikuna saad uute võimsate kogemuste osaliseks, ettevõtjale pakub see aga täiesti uut lähenemist senisele käsitlusele.
Ükski pilt ega sõna ei suuda nii palju edasi anda, kui seda teeb virtuaalreaalsusesse kuvatav toote või teenuse tutvustus.

 

Madis Kirsman

digistrateeg
+372 555 94 125
madis@avar.ee

Noored mehed tahavad maailma muuta

Pärast gümnaasiumi lõpetamist otsustasid kaks turundustaustaga noormeest, et asuvad oma pikalt praetud ideed lõpuks ellu viima. Nii võtsid Johannes ja Madis laenu ning tellisid USA-st start-up ettevõtte Matterport’i käest kaamera, mida kasutavad virtuaaltuuride tegemiseks veel tänagi. Eesmärk oli algusest peale olla ja tegutseda oma teenusega seal, kus saab pakkuda maksimaalselt väärtust.

Loe meie lugu

Kõik algas Steve Jobs’ist

Apple’i asutaja on öelnud: “Jalgratas tegi inimesest maailma kõige efektiivsema olendi ning personaalne arvuti on nagu jalgratas meie mõistusele!”
Nii soovib ka AVAR –  Ambitious Virtual and Augmented Reality pühenduda sellele, et uued kasutusse võetud tehnoloogiad virtuaal- ja liitreaalsus, oleksid inimesele tööriistadeks ning neisse toodetaks sisu, mis on inimesele päriselt kasulik, hariduslik, õpetlik või toimib tööriistana, mis muudab inimese elu efektiivsemaks, paremaks ja hoiab nende aega kokku.

Kinnisvaraturg vedas alt

8 kuud proovisime luua sidet kinnisvaraturuga. Vestlesime üle saja erineva maakleriga ning pidasime läbirääkimisi mitmete kinnisvaraettevõtetega. Tulemused ei olnud meie jaoks rahuldavad ning me ei tundnud, et loome reaalset väärtust. Maaklerid tundusid ilma meieta hästi hakkama saavat ning suure tõenäosusega läks kinnisvaraturul ilma meietagi sel ajal päris hästi. Saime aru, et meie ideaalne klient asub mujal ning peagi tegime oma esimese lahenduse tööstusettevõttele.

Palju vigu ja raske töö on toonud teadmised

Oma ligi nelja aastase teekonnaga digimaailma avarustes oleme teinud tuhandeid vigu ning alla andmata oleme alati edasi sammunud, ka siis kui sajatunnised töönädalad ei toonud ühtki senti tulu. Oleme saanud aru, et elu toimib üldiselt 80:20 printsiibi järgi ja vaid 20% meie tegevustest on need, mis toovad saadud tulemuse, ehk 80% tulu. Oma teadmiste ja oskustega oleme nüüdseks aidanud kümnetel ettevõtetel digimaailmas silma paista ja klientidele atraktiivsemad olla.

Avar Agentuuri filosoofia

Kiirelt muutuvas maailmas ei võidagi enam eelkõige see inimene, kes muutustega kaasas käib. Tema lihtsalt püsib pinnal. Võidab aga see, kes muutustest veel sammu võrra eespool suudab käia.

Pin It on Pinterest

Share This