Mis on virtuaaltuur?

}

2 minuti lugemine

brit mesipuu

Virtual tour ehk virtuaaltuur on 360 kraadine vaade ruumile. Selle aluseks on sfäärilased fotod ehk panoraamid. Nii võibki lihtsustatult öelda, et virtuaaltuur on paljudest eraldi võetud piltidest kokku pandud terviklik 360 kraadine plaan vaadeldavale ümbrusele või objektile.
Video või pildi vaatajana on sul võimalus koged vaid üht kaameraga ülesvõetud vaatenurka kaadrisse jäänud keskkonnast. See eest virtuaaltuur võimaldab sul tunda end justkui osakesena vaadeldavast ja selle keskkonnast. Sa saad hõlpsasti ülevaate kogu ümbritsevast ruumist nagu viibiksid ise seal, kus pilt või video tehti. Lisaks kaadri endale meelepärasesse vaatenurka liigutamisele, saad pilti veel sisse zuumida, et tutvuda huvipakkuvate detailidega veelgi lähemalt.

Millise eelise annab virtuaaltuur tavalisele pildile?

 

Virtuaaltuur suudab edasi anda kogu tervikpilti, pannes sind tundma ühe osana vaadeldavast ruumist. See pakub sulle aga võimalust kogeda tunduvalt rohkem emotsioone, ja saada palju rohkem lisainfot ning terviklikuma ettekujutuse, pildil oleva keskkonna kohta.

Millised on virtuaaltuuri kasutusvõimalused?

Virtuaaltuuride kasutusala on väga lai. Olgu siinkohal välja toodud neist vaid kaks suuremat:

  • Virtuaaltuur ja kinnisvara müük

Üha rohkem kinnisvara müügiga tegelevaid ettevõtteid tellivad müüdavast objektist virtuaaltuuri. Miks? Aga kas pole mitte mugav „külastada“ ühe õhtu jooksul kodust lahkumata mitut huvipakkuvat müügis olevat objekti? See on ajavõit nii ettevõttele, kui ka kliendile. Virtuaaltuur võimaldab saada hea esmase ülevaate enne, kui füüsiliselt huvipakkuvasse kohta kohale sõidad. Eriti mugav on see ju siis, kui soovid korterit või maja, mis asub kaugemal või suisa teises riigis.

Samuti ei ole sellistel külastustel ajalisi piiranguid. „Astu sisse“ varahommikul või hilistel õhtutundidel ja nii mitu korda, kui soovi ja vajadust on.

  • Virtuaaltuur ja turism

Teine väga populaarne kasutusala on turismivaldkonnaga seotud objektid. Olgu selleks siis vaatamisväärsused, muuseumid või majutusasutused.

Kliendina on äärmiselt tervitatav, kui saad maksimaalselt hea ülevaate majutusasutusest, kui oma puhkuseplaane teed. Selliselt saad veenduda, et oleks paigas hinna ja kvaliteedi suhe. Samuti, et see vastaks kõigile neile ootustele, mida ööbimiskohale seadnud oled.

Kuidas valida virtuaaltuuri tegijat?

 

Hea uudis on, et turul on juba päris palju virtuaaltuuri teenuse pakkujaid. Seega valikut justkui on. Halb uudis on aga see, et nii mõnigi neist pakub väga tagasihoidlikku kvaliteeti. Seega kuidas eraldada terad sõkaldest? Siin on mõned näpunäited:

  • Tee nimekiri virtuaaltuuri pakkujatest.
  • Tutvu nende hinnakirjaga.
  • Vali välja sobivad hinnaklassid.
  • Küsi kindlasti, mida hind sisaldab – kas lisandub sõidukulu? Kas virtuaaltuur on vaadeldav niisama või on selleks vajalik soetada spetsiaalsed prillid? Kas hind sisaldab muudatusi? Kui mitut? Mis juhtub, kui sa lõpptulemusega rahule ei jää? jne
  • Tutvu tehtud töödega. Siinkohal jälgi järgmisi nüansse: vaata, kas piltide üleminekud on sujuvad pakkudes täiuslikku ja tõrgeteta kogemust; jälgi, kas pilt on terves tuuri ulatuses selge; kas pilt on ikka terviklik ja 360* või on puudu näiteks põranda ja lae vaated?
  • Tutvu varasemate klientidega ja võimalusel nende jäetud tagasisidega.

Kokkuvõtteks

 

Korralikult tehtud virtuaaltuur pakub su kliendile tubli annuse lisandväärtust. Kaalutleval seisukohal olevat ostjat julgustab virtuaaltuur kindlasti kodulehele veel mitmeid kordi naasma, et saada maksimaalselt hea ülevaade enne ostu sooritamist. Niisiis on ta toote või teenuse ostukorvi lisamisel saanud tubli koguse lisainfot, mida tavaline ühevaateline pilt pakkuda ei suudaks.

Madis Kirsman

digistrateeg
+372 555 94 125
madis@avar.ee

Noored mehed tahavad maailma muuta

Pärast gümnaasiumi lõpetamist otsustasid kaks turundustaustaga noormeest, et asuvad oma pikalt praetud ideed lõpuks ellu viima. Nii võtsid Johannes ja Madis laenu ning tellisid USA-st start-up ettevõtte Matterport’i käest kaamera, mida kasutavad virtuaaltuuride tegemiseks veel tänagi. Eesmärk oli algusest peale olla ja tegutseda oma teenusega seal, kus saab pakkuda maksimaalselt väärtust.

Loe meie lugu

Kõik algas Steve Jobs’ist

Apple’i asutaja on öelnud: “Jalgratas tegi inimesest maailma kõige efektiivsema olendi ning personaalne arvuti on nagu jalgratas meie mõistusele!”
Nii soovib ka AVAR –  Ambitious Virtual and Augmented Reality pühenduda sellele, et uued kasutusse võetud tehnoloogiad virtuaal- ja liitreaalsus, oleksid inimesele tööriistadeks ning neisse toodetaks sisu, mis on inimesele päriselt kasulik, hariduslik, õpetlik või toimib tööriistana, mis muudab inimese elu efektiivsemaks, paremaks ja hoiab nende aega kokku.

Kinnisvaraturg vedas alt

8 kuud proovisime luua sidet kinnisvaraturuga. Vestlesime üle saja erineva maakleriga ning pidasime läbirääkimisi mitmete kinnisvaraettevõtetega. Tulemused ei olnud meie jaoks rahuldavad ning me ei tundnud, et loome reaalset väärtust. Maaklerid tundusid ilma meieta hästi hakkama saavat ning suure tõenäosusega läks kinnisvaraturul ilma meietagi sel ajal päris hästi. Saime aru, et meie ideaalne klient asub mujal ning peagi tegime oma esimese lahenduse tööstusettevõttele.

Palju vigu ja raske töö on toonud teadmised

Oma ligi nelja aastase teekonnaga digimaailma avarustes oleme teinud tuhandeid vigu ning alla andmata oleme alati edasi sammunud, ka siis kui sajatunnised töönädalad ei toonud ühtki senti tulu. Oleme saanud aru, et elu toimib üldiselt 80:20 printsiibi järgi ja vaid 20% meie tegevustest on need, mis toovad saadud tulemuse, ehk 80% tulu. Oma teadmiste ja oskustega oleme nüüdseks aidanud kümnetel ettevõtetel digimaailmas silma paista ja klientidele atraktiivsemad olla.

Avar Agentuuri filosoofia

Kiirelt muutuvas maailmas ei võidagi enam eelkõige see inimene, kes muutustega kaasas käib. Tema lihtsalt püsib pinnal. Võidab aga see, kes muutustest veel sammu võrra eespool suudab käia.

Pin It on Pinterest

Share This